top of page

השעון הסיני - המצפן לאורח חיים בריא

הרפואה הסינית רואה בהרגלי חיים בריאים כמפתח לבריאות ואריכות ימים.

על פי הרפואה הסינית לכל איבר פנימי בגופנו יש שעתיים ביממה בהן הוא פעיל בצורה מקסימלית, זהו השעון הסיני.

12 איברים ולכל אחד שעתיים מיטיבות. סך הכל 24 שעות ביממה.

למשל השעות שפעילות הקיבה היא מיטבית הן בין 7.00 ל9.00 ולכן ההמלצה היא לאכול ארוחת בוקר של מלכים , כי בשעות האלה הקיבה תעבוד הכי טוב ותעכל את המזון על הצד הטוב ביותר.

לעומת זאת אם נאכל ארוחה גדולה בשעות ההפוכות בין 19-21 בערב אז הקיבה תתקשה לעכל אותה ולכן ההמלצה שלנו היא לאכול ארוחת ערב קטנה יותר.

בבוקר האנרגיה בגוף בדומה לשעות הזריחה היא של פריצת תנועה ופעילות, בצהריים הפעילות מגיעה לשיא בדיוק כמו שהשמש בשיאה כשהיא במרכז השמים ,ואז עם שעות אחר הצהריים כאשר השמש יורדת לאיטה האנרגיה שלנו יורדת. בשקיעה שבה באופן ציורי כמובן השמש נכנסת למים ונכנסת למצב טעינה לקראת היום הבא ,גם הגוף נכנס למצב של שקט וטעינה, האנרגיה מתכנסת פנימה להזנת האיברים הפנימיים. זהו זמן של משפחה ,של חיבור ותקשורת אל הקרובים ביותר ואחר כך זמן שינה. ( בדיוק כמו שהסלולרי שלכם זקוק לזמן טעינה ).

הרגלי החיים הבריאים מושתתים על השעון הסיני כי זאת הדרך לחזק את תפקוד האיברים הפנימיים שלנו.

שעות השינה והטעינה הטובות ביותר לפי השעון הן בין 21:00-03:00 .

אלו הן השעות בהן פונקציית איזון הגוף דרך כיס המרה שמזין את פנים הגוף והכבד שמנקה את הגוף ונותן את האנרגיה ליום חדש נמצאות בשיאן . ללא ההטענות הגוף לא ימלא את המצברים שלו והשינה תהיה שטחית ולא עמוקה. שינה טובה היא חשובה מאין כמוה וכאן אנו מגלים שאיכות השינה קשורה מאד לשעה בה אנו מחליטים ללכת לישון.

ההמלצה שלנו- ללכת לישון פעמיים בשבוע בין 21:00-22:00 . זה יהיה מספיק כדי להשיב לגוף אנרגיות ואתם תראו שתרגישו תחושה חדשה של רעננות וחיוניות!

השעון הסיני מראה שהשעה המיטבית של הריאות היא בין 3:00-5:00 בבוקר וזאת הסיבה שבסין אנו רואים אנשים רבים, גם קשישים, שעושים טאי צ'י ותרגילי נשימה על הבוקר.

עם הנשימה בבוקר נפתחת כל התנועתיות התקינה של היום. בין 5:00-7:00 יגיע תור המעיים להתרוקנות לאחר התנועתיות וההתמלאות באנרגיה על ידי הריאות , ואז נאכל את ארוחת הבוקר כשהקיבה חזקה כפי שנאמר לפני.

כך ימשיך היום ,יסתיים ויתחיל שוב מחדש במחזוריות מופלאה שאם נקשיב לה נבחר להיות בריאים ומחוברים יותר לזרימה הטבעית של החיים.

דבר אחרון ונהדר הוא שגם הרמב"ם מדבר על אותו שעון של השעות המיטיבות עם כל איבר פנימי כך ש.. אין באמת חדש תחת השמש, מה שחדש זה אנחנו שבוחרים להתחבר לידע הקדום והחשוב הזה ויפה שעה אחת קודם!

שנשכיל לבחור בדרך הבריאות והאחריות לחיים!

טניה ואסף


פוסטים קודמים
ארכיון
bottom of page