תזונה לשיפור הפוריות 

 

שיפור רמת הפוריות והכנה לקראת הריון

 

 .

התפריט מתאים גם לצמחוניות או טבעוניות, יש מגוון וניתן לבחור.

בחרי אחת מתוך שלוש אפשרויות בכל ארוחה

בכל בוקר- שתיית שתי כוסות מים עם לימון

ארוחת בוקר בין 7.00 ל9.00

שלוש אפשרויות:

1.בקיץ –שייק ספירולינה (למי שיש בלנדר טוב): לשים 2 סוגי פירות קפואים (אננס/מנגו/פירות יער),  חופן עלים ירוקים (תרד/עלי רוקט/פטרוזיליה/עלי מנגולד), מלפפון או קישוא.

להוסיף 2 כפות מיץ לימון, כף שקדיה, חצי כוס מיץ תפוח עץ, חופן גוז'י ברי,  תפוח עץ, חצי כוס מים, קרח, 2 כפיות ספירולינה באבקה.

ניתן להוסיף כף פשתן טחון, כפית זרעי צ'יה.

בחורף- דייסת קווקר עם קינמון, פרי חתוך כמו תפוח עץ/אגס/בננה. ניתן להוסיף שברי אגוזי פקאן/מלך/קשיו. להמתיק בסוכר קוקוס או סוכר קנים. חצי כוס מים עם חצי כוס חלב אורז/שקדים על ארבע או חמש כפות קווקר.

לדייסה להוסיף כפית של אבקת מאקה.

 

2.מוזלי – פירות העונה ,יוגורט עיזים, גרנולה טבעית ללא סוכר, קנמון, כף פשתן טחון.  להוסיף כפית אבקת מאקה. פירות מומלצים-מלון, אגס, תפוח ירוק.

 3.סלט עם הרבה ירקות ועלים ירוקים, ביצה, פרוסה או שתיים לחם כוסמין או שיפון ממחמצת עם טחינה, שקדיה, טונה, גבינת עיזים, אבוקדו, חומוס לא קנוי.

 

ארוחת צהריים-בין 12-14.00

1.עוף הודו  או עוף נקי מהורמונים ואנטיביוטיקה או דגי בריכה ישראלים העשירים ביותר באומגה 3 החיונית מאד לפוריות: דג בורי, דג הלברק, אחריו דג הפורל, אחריו דג הבס.

(למי שמתקשה לאכול את הדגים המומלצים, ניתן לצרוך בקפסולות חומצות שומן אומגה 3. יש לחפש סימון על גבי האריזה שמציין שהמוצר נקי ממתכות)

להוסיף למנת החלבון ירק מאודה או מבושל, אפשרי עם אורז מלא/כוסמת/קוסקוס מלא.

 

2.קטניות מבושלות-עדשים ירוקים, שחורים או כתומים

אפונה, חומוס, מאש.(לטגן בצל עד שמשחים, להוסיף

את הקטניות אחרי שהושרו ללילה, לערבב ולהוסיף כוס מים, לערבב, להוסיף כורכום, כמון, מלח ופלפל.

בעדשים כתומים-להוסיף חלב קוקוס וקארי).

דגנים-אורז לבן בסמטי או מלא, בורגול, קוסקוס מלא, קינואה. אפשר לערבב עם הקטניות ולהכין מג'אדרה.

3.מנה של טופו עם ירקות מבושלים כתומים-בטטה, דלעת, גזר, דלורית עם פטריות, תפוח אדמה, כרובית, קישואים-להוסיף חלב קוקוס, טופו חתוך לקוביות, קארי וכורכום, מלח פלפל.

בחורף- לשלב מרקים עם קטניות, אפונה, חומוס.

 

ארוחת ערב- 18.00-20.00

לבחירה מאחת המנות של ארוחת הבוקר, אכלי מנה שלא אכלת בבוקר כמובן.

בין לבין- ב10 בבוקר וב16 אחה"צ

אגוזים, שקדים, פירות יבשים, חליטות תה

והרבה מים -לפחות 12 כוסות

בתיאבון!