top of page

רפואה סינית בימי קורונה

בימי הקורונה לא יכולתי לטפל במטופלות באופן פרונטלי אך כן שוחחתי רבות עם מטופלות ונתתי מענה מרחוק.

גיליתי כמה עזרה יכולה להגיע רק מעצם החכמה העמוקה של הרפואה הסינית ורק מעצם העובדה שהרפואה הזאת באמת קשורה לכל תופעה בחיים.

וכמובן שמתוך אהבה וחיבור עמוק לנבכי הרפואה..

דוגמאות לטיפולים מרחוק

השיחה הראשונה היתה עם מטופלת שמספר ימים לפני שעצרתי את הפעילות בקליניקה עקב התפשטות הנגיף הודיעה לי באושר גדול שראו דופק עוברי בבדיקת אולטרסאונד !

וזה נס אדיר מאחר שהיא ובעלה ניסו שנתיים להרות ללא הצלחה...

היא הגיעה אליי בעודף משקל, עם תסמינים של ווסת מאוחרת ולא סדירה ובעיות פוריות נוספות. הערכתי שיקח לנו שלושה חודשים רק להסדיר את המחזור, להוריד מעט במשקל עם שינוי תזונתי, ולשפר עוד את הבריאות הכללית שאף היא משפיעה כמובן על הפוריות.

אבל.. יכולתי להעריך ולתכנן עוד הרבה ... ווואו ! חודש אחרי שהתחלנו טיפולים היא נקלטה ותודה לאל הכל בסדר וההריון מתפתח טוב.

אז לחיים יש את התוכנית הגבוהה האמיתית והמטופלת היקרה רוצה להמשיך את הקשר גם בימי הקורונה. היא בהריון ואנחנו ממשיכות את הטיפול מרחוק, עם המלצה למשחה נפלאה שחברתי הנטורופתית הילה לב רוקחת ושמטפלת באבצס שהגיע עם ההריון. בנוסף היא מתייעצת איתי לגבי תוספי מזון כדאי שתקח.

השיחה השנייה היתה עם מטופלת לשעבר שיצרה קשר עקב חזרה של פטריה וגינלית וגם עקב תסמין של חוסר תחושה בלשון עם צמא רב.

שוב שיתוף פעולה עם המטפלת והרוקחת נטע מלכוב שמכינה משחות נפלאות ורקחה כבר בעבר משחה עבור הפטריה ועזרה למטופלת מאד !

לגבי התסמינים בלשון של המטופלת - דיברנו ושאלתי בשיחה אם משהו קרה לפני חודש, בזמן בו התסמינים החלו? לפי הרפואה הסינית יש חשיבות רבה לזמן בו התחיל תסמין מסויים ולמה שהתרחש בחייו של האדם באותו הזמן.

רגע פותחת סוגריים לגבי הלשון לפי הרפואה הסינית. הלשון קשורה ללב ולביטוי של הלב בחיים. הכוונה לרצונות שלנו ולדברים שאנחנו הכי רוצים לקיים ולתת להם מקום בחיים שלנו.

הלשון שנמצאת בחלל הפה קשורה להוצאה החוצה של הרגשות, הלשון עוזרת לנו בדיבור ובביטוי החוצה והיא יכולה להיפגע במצבים של חוסר התבטאות או פחדים שמונעים מהלב לבטא את עצמו.

עכשיו נחזור למטופלת וליסמפטומים של אי הנוחות בלשון-

כששאלתי אותה אם יש משהו שהיא מרגישה מהחודשים האחרונים שהיא מאד רוצה שיקרה אך יש פחדים או משהו שמונע מזה להתבטא ולהתחיל להתבטא החוצה היא שיתפה אותי שלפני כחודשיים סיימה לימודים של כמה שנים, חלום חיים שהגשימה ועכשיו בעצם עולים אצלה פחדים וחששות מאיך שתשתלב בשוק העבודה, בגילה המאוחר יחסית כשהיא חסרת ניסיון בתחום.

כשסיפרתי לה על הקשר לפי הרפואה הסינית בין הלשון לאספקט בחיים של הביטוי של הלב היא ממש התחברה ואמרה שהיא מרגישה שיש קשר בין הדברים. היא לא חשבה על זה אך עכשיו כשאנחנו מדברות היא נזכרה שאכן התסמינים החלו באותם ימים שסיימה את הלימודים. בשיחה נתתי למטופלת כלים לחיזוק האמונה ביכולות שלה ובעצמה, לשחרור הפחדים ובעיקר להתחיל לבטא את הרצון שעל ליבה. דרך כתיבה ובעיקר דרך שיחות עם קרובים, להוציא החוצה את מה שנמצא אצלה עמוק בלב כדי שבאמת תוכל להגשים את חלומה ולעסוק במה שרצתה.

מעצם השיחה והעלאת המודעות לגבי הקשר בין הדברים יכול להיות שהתסמינים בלשון יעברו וביקשתי שתעדכן אותי איך היא מרגישה.

השיחה הטלפונית השלישית היתה עם מטופלת חדשה יחסית שהגיעה אליי עם סערת טורנדו בתוך הגוף. מצב חמור של אורטיקריה מפושטת בכל הגוף, מה שברפואה הסינית אנו מכנים רוח- יאנג עודף ורוח של הכבד שעולים מעלה וגורמים לסחרור עם פליטה החוצה של נוזלים ותמציות- הזעות חזקות.

הספקנו לעשות עד עצירת הפעילות בקליניקה 5-6 טיפולי דיקור, עם דגשים של תזונה ומעט צמחי מרפא והתופעות עברו כליל.

עכשיו כשבועיים פלוס מאז שהפסקנו את הטיפולים חזרו חלק מהתסמינים המטרידים. נרתמת לאתגר שמולי אני מבינה שעכשיו עליי למצוא פתרון ללא הדיקור שללא ספק עשה עבודה מדהימה וזה עם צמחי מרפא. לצמחים יש יכולת מרפא גבוהה ועמוקה אך נדרשת הבנה מאד רחבה ועמוקה בצמחים כדי להצליח לטפל בפתולוגיה מורכבת וכרונית כמו שיש כאן.

במקרים מהסוג הזה אני תמיד נעזרת במורה המופלא רותם רקובסקי, רותם מלווה אותי כשאני מטפלת בפתולוגיות מורכבות וקשות , אני לומדת ממנו המון ואני חייבת לו תודה גדולה מאד על מקרים קשים רבים בהם טיפלתי...

בהתייעצות עם רותם הגענו לשתי רקיחות של צמחים באבקה, בהתאמה מדויקת לאבחנה הספציפית של המטופלת. בינתיים המטופלת מחכה לצמחים כשהיא נוטלת אנטיהיסמינים. כשתתחיל את הצמחים תוכל לרדת בהדרגה מהתרופות בליווי שלי וגם בהתייעצות עם הרופא לגבי הירידה מהתרופה.

ישנם עוד מקרים מעניינים והלמידה היא שאפשר לעשות ולעזור הרבה גם מרחוק!

אז תודה לרפואה הסינית,

ושיהיו ימים טובים ובריאים,

טניה.


פוסטים קודמים
ארכיון
bottom of page